MINA TJÄNSTER.
 

SKRIVUPPDRAG
Behöver du texter om mat/hälsa? Jag skriver redaktionella artiklar, nyhetsbrev, pressmeddelanden, informationsbroschyrer m.m. Se exempel till höger. 


FÖRELÄSNINGAR
Föreläsningarna skräddarsys efter dina önskemål. Se nedan några exempel på det jag brukar prata om:

SANNINGAR & MYTER OM MAT
Jag tar upp heta ämnen som diskuteras i media och som många har en åsikt om: är mellanmål bra eller dåligt om man vill gå ner i vikt, kan jag äta 4 ägg om dagen, är kokosfett hälsosamt, vilket bröd är bäst, ska jag välja smör eller margarin, är frukt nyttigt m.m.
 
MAT & MINDFULNESS
Många av oss har slutat lyssna till kroppens signaler och går runt som någon typ av huvudfotingar. Det resulterar i att vi gör omedvetna val, inte känner vad vi är sugna på, inte känner när vi är mätta. Och detta kan såklart leda till övervikt och ohälsa. Här får du tips på hur du kan öva på att bli mer medveten, lära dig att äta mer hälsosamt, lagom stora portioner och dessutom kunna njuta mer av maten.
 
MAT & IDROTT
Vad ska du äta före träningspasset? Vad är bästa återhämtningsmålet? Vad skiljer de olika sportdryckerna åt (och behöver du dem)? Får du i dig tillräckligt med protein och hur mycket vätska behövs? Den här föreläsningen anpassas efter nivå på idrotten/träningen och passar alltså både motionärer och elitidrottare.
 
BÄSTA MATEN FÖR DIN HÄLSA
Här pratar vi om vad du ska äta för att hålla dig frisk och må bra i din vardag! Antioxidanter, probiotika och omega-3 är exempel på vad som tas upp.
 
MAT FÖR VIKTMINSKNING
För att gå ner i vikt gäller det att du att du får i dig mindre energi än vad du gör av med. Men hur lätt är det? Här får du tips på olika sätt som hjälper dig att nå ditt mål. Vi pratar om viktminskningsmat, om ätbeteende, hunger och mättnad och om motion.
 

VIKTMINSKNINGSGRUPPER
I mina viktminskningsgrupper jobbar jag både med mat och beteende (jag är utbildad KBT-terapeut och mindfulnessinstruktör), dvs VAD du ska äta och VARFÖR du äter. Se nedan exempel på innehåll:

-        Mat- och näringslära: kolhydrater, protein, fett, socker, GI m.m
-        Mat- och beteendedagbok
-        Hunger, sug och mättnad
-        Varför äter du – äta på känslor, stress etc.
-        Motionens betydelse


Välkommen att maila mig för mer information om upplägg och kostnad.